Exkluzivita
Väčšina realitných kancelárií sa snaží získať nehnuteľnosť do predaja exkluzívne. Je to pochopiteľné, veď vďaka tomu má realitná kancelária väčšiu šancu na rýchly a dobrý predaj nehnuteľnosti a získanie ďalšieho spokojného zákazníka.
Exkluzivita je výhodná pre obe strany
Väčšinu našich klientov sme o tom už presvedčili. Exkluzívny predaj vnímajú pozitívne. Dovolíme si to tvrdiť aj vďaka spätnej väzbe, ktorú nám naši zákazníci dávajú. Ak má maklér nehnuteľnosť exkluzívne v predaji, maximálne sa jej venuje, komunikuje s majiteľom a robí všetko pre rýchly a dobrý predaj a pre spokojnosť klienta. Veď nie je preňho lepšia reklama ako dobrá referencia spokojného zákazníka.Konkurenciou pri predaji nehnuteľnosti
Medzi predávajúcimi ešte stále prevláda názor, že čím viac je ich nehnuteľnosť inzerovaná, tým skôr sa predá. Väčšinou to však neplatí. V každom prípade, predávajúceho bude kontaktovať množstvo „žhavých“ maklérov, telefón mu bude vyzváňať v tom najnevhodnejšom čase a polovicu pracovnej doby venuje riešeniu predaja bytu. Absolvuje veľa obhliadok, keďže nikomu neodovzdal kľúče. O efektivite obhliadok nemusíme ani hovoriť. Zo skúseností vieme, že na viac ako polovicu obhliadok prídu makléri, ktorí nehnuteľnosť vopred nevideli a teda nevedia vyselektovať reálnych záujemcov.Pozrime sa na to aj z pohľadu kupujúceho
Ak je nehnuteľnosť priveľmi inzerovaná a na záujemcu nehnuteľnosť „vyskakuje“ na každom realitnom portáli a navyše cez viacero realitiek), v očiach zákazníka nie je takáto nehnuteľnosť vnímaná pozitívne. „Asi to nevie predať ... niečo v tomu bude ... ani nebudem volať ... počkám až znížia cenu ...“ býva najčastejšia reakcia potenciálnych kupcov.Rozmeňme to na drobné
Čo sa týka samotnej nehnuteľnosti, pozrime sa na to tak, že na trhu je k dispozícii iba obmedzené množstvo unikátnych a výnimočných nehnuteľností. Veľakrát byty nachádzajúce sa v jednej lokalite majú podobný výhľad, rovnakú orientáciu, či dispozíciu. Z tohto pohľadu môžeme teda povedať, že väčšina nehnuteľností konkurenciu na trhu má. A to priamo v svojom bezprostrednom okolí.Pri vyjednávaní exkluzivity sa stretávame s názorom, že chceme „za málo roboty veľa peňazí“ a tiež, že „realitka sa jednoducho dopracuje“ k svojej provízii za predaj. Na prvý pohľad to tak môže vyzerať, no ako to už býva, skutočnosť je oveľa zložitejšia.
Spoločný cieľ: predať dobre a rýchlo
Predať nehnuteľnosť v krátkom čase a k maximálnej spokojnosti zákazníka nie je vôbec jednoduché a chce to cieľavedomého a skúseného realitného makléra. Takže ešte skôr ako nahodíte svoju nehnuteľnosť do ponuky realitných portálov pouvažujte, či vám to stojí za to. Či máte dostatok času a energie. Či predsa len nie je pre vás výhodnejšie obrátiť sa na overeného profesionála. Naše skúsenosti hovoria, že je to dobrá cesta.späť na zoznam článkov